Šta je to inovativno preduzeće?

Imao sam nedavno sastanak na kojem sam spomenuo termin: inovativno preduzeće. Potpuno neočekivano, započeta je rasprava o time šta je to inovativno preduzeće. Nisam imao predstavu da na ove bazične stvari gledam drugačije od ostalih. Ovo je moje tumačenje.

Inovativno preduzeće je ono koje se strateški opredelilo da kreira ili podrži nove ideje, razvija ih i na kraju ih komercijalizuje.

Ključne reči su: strateško opredeljenje i nove ideje.

Strateški se opredeliti da se posluje inovativno, znači da ulažete resurse u nešto što nije sasvim izvesno, što je u fazi testiranja, razrade, što nije standard na tržištu ili čak nije ni došlo do tržišta. Dakle, to je pristup poslovanju. Nove ideje prate ovaj pristup. Da bi ste ostvarili konkurentnu prednost, ne možete samo da kupujete gotove, isprobane proizvode. Nebitno da li je pritom reč o kompjuterskom programu, hibridnom kukuruzu, industrijskoj mašini…

To što kupujete ono što većina vaših konkurenata na tržištu ima ne čini vaše preduzeće inovativnim! Iako je taj proizvod relativno nov i tehnološki napredan.

Kada ste spremni da sami razvijate neku ideju ili ste spremni da prepoznate i podržite tuđu ideju koja je u povoju, tada ste učinili prvi korak ka inovativnosti. Potom sledi rizičan i neizvestan put do realizacije ideje kojom ćete sami biti zadovoljni. E onda, prekrstite prste i krenete u osvajanje tržišta i nadate se da će i ostali uvideti prednosti inovacije koju nudite.

Tako ja tumačim „grandiozne“ EU inicijative i programe kada govore o inovacijama u preduzećima. Evo i par korisnih linkova:

http://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/en/h2020-section/innovation-smes

http://ec.europa.eu/research/innovation-union/index_en.cfm?pg=home

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
Bookmark the permalink.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.